Yaveri Atatürkü Anlatıyor - Salih Bozok



"Atatürk'ün yaveri Salih Bozok, şuursuzca Saray'ın merdivenlerinden aşağı koştu. Alt katta boş bulduğu bir odaya dalıp kapıyı kapattı. Az sonra içerden tek el silah sesi duyuldu. Sesi duyup odaya koşanlar içerde onu kanlar içinde buldular. Tabancasından kalbine sıktığı bir kurşunla devrilmişti. " l 993'te San Zeybek'i bu cümlelerle noktalamıştık. O günden sonra belgeseli izleyen, kitabını okuyan hemen herkes bana Salih Bozok'u sormaya başladı. Atatürk'ü uğruna ölecek kadar seven bu adam kimdi? Ne olmuştu ona? .. Kurşunu kalbine sıktıysa daha sonra o günü nasıl anlatabilmişti? Onlara biraz daha sabretmelerini söylüyordum. Yazıda hatalı bir sözcük vardı: Bozok, merdivenleri "şuursuzca" inmemişti. Ben bu önemli ayrıntıyı belgesel yayınlandıktan sonra Salih Bozok'un hayatta kalan tek çocuğu Muzaffer Bozok'tan öğrenmiştim. 80 yaşındaki Muzaffer Bozok, zaman zaman yaşlanan gözleriyle daha dün gibi hatırladığı o meşum 1938 yılını şöyle anlatmıştı: "Ben o yıl 17 yaşında, Galatasaray'da 10. sınıfta talebey


KİTABI İNDİR

Googlede Paylaş

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. PDF KİTAP ARŞİVİ - All Rights Reserved
Templates: Mais Template